Livet som mamma

Hej,

det var ett bra tag sen jag skrev i bloggen, har tänkt återuppta skrivandet nu när jag är mammaledig. Livet är så mycket mer  betydelsefullt nu  när man är mamma till världens snällaste & sötaste helt enkelt bästa tjej.
Den 24/9 på moster Louice födelsedag kom vår älskade dotter Wilma till världen kl. 06.22 på mölndal. Det var en liten tjej som gömt sig i min mage i 9 månader, 2900 gram & 45,5 cm lång.  Det var verkligen en häftig upplevelse. 

Nu börjar man förstå vad andra menat när de sagt att tiden går fort när man fått barn, om man tyckte att tiden gick fort innan så går den i dubbel hastighet nu vill jag lova, idag är vår lilla tjej redan 10 veckor gammal. På ett sätt känns det som hon funnits hos oss bra mycket längre än så, samtidigt som det känns som att man nyss kommit hem från bb.
Det är verkligen underbart att se hennes utveckling & hur hon växer. 

Nu har man börjat komma in i lite rutiner här hemma.
De 2 första veckorna var mattias hemma med oss. Vet inte vad jag skulle gjort utan honom, han är helt underbar, fixade allt här hemma, medans jag ammade (kändes som att det var det enda man gjorde första tiden).
Sen 3:e veckan så var Wilmas mormor hemma hos oss på dagarna. Hon kom kl. 09.00 då åt vi frukost sen umgicks vi hela dagarna hela veckan, det var verkligen guld värt, vet inte hur jag fixat det utan dig.Alla tips o råd jag fick av dig. Känns som att du & Wilma har en speciell kontakt redan, det är underbart att se hur hon känner igen din röst m.m när ni ses. Du är guld värd!

Skriver mer senare nu är det matdags för Wilma!
Vi hörs!

Kramar 


 Underbar bild på Wilma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0