Baby & Barn Mässa

Är våren här nu? Hoppas det! Vilket underbart väder vi haft idag, hoppas det fortsätter så! Man blir så glad, känns som man befinner sig i en bubbla när det är grått och trist ute och att bubblan spricker så fort solen och värmen tittar fram, ibland undrar hur man står ut här i kalla, gråa Sverige, men när solen kommer är det värt det!

Wilma, jag, Petra, Rocky, Carin & Liv var på baby & barnmässan på svenska mässan idag och kollade in alla barnprylar som finns på marknaden! Trodde jag skulle köpa mer än jag gjorde, det blev lite oljor till Wilma som man kan smörja in henne med efter babysimmet, det blev även ett par bestick i plast som hon kan äta med själv, sen betalade jag kursavgiften till Aqua Barn! Mer än så blev det inte! Men det var mysigt och trevligt att gå på mässan, trodde dock att det skulle vara lite mer utställare än var det var! Men man kan inte få allt!
Efter mässan så satte vi oss på Evas Paleys uteservering i skuggan men vi satt ute i detta härliga vårväder! Det ni! Gud vad glad jag känner mig!

Sen gick vi i stan lite och handlade lite att äta till kvällen!
Mattias börjar kl. 02.00 inatt så han ligger och sover och tro det eller ej men jag lade precis ner Wilma i sängen, det betyder att mina älsklingar ligger och sussar i sina sängar på övervåningen, medans jag sitter här en fredagskväll själv, när hände det sist! Känner att det snart även för min del är dags för sängen så man orkar med morgondagen!  Då väntar en dag på stan med världens absolut bästa moster, bättre finns inte! Lite shopping och lunch kanske! Längtar!

Wilma har börjat sova så bra på nätterna, 2 nätter i rad har hon somnat vid 21.00 och vaknat runt 07.30 utan att vakna en enda gång på natten, i morse kände jag mig utvilad när klockan ringde 07.00.
Vi har bestämt att vi ska försöka lägga henne en halvtimme tidigare varje kväll, så om några dagar kanske hon somnar redan vid 19.00, vi får se! Det är mysigt att ha henne uppe också, men det är bra att få in rätt rutiner från början för de små liven, bara det att hon sover i sin egna säng och hela nätter är ett stort framsteg, som faktiskt gått fort att få rutin på, var 2 veckor sen vi bestämde oss för att lägga henne i spjälsängen och det funkar kanon!
Du är så duktig gumman!

Nu blir det sängen för min del också!

Puss & Kram





Kommentarer
Postat av: Louice/Moster

Trevligt blogginlägg :) Alltid kul att läsa din blogg! Tack för idag kära syster och systerdotter, det var underbart att gå på stan med er! Det får vi göra om snart :)

Kram och puss. Älskar er.

2010-04-10 @ 17:24:00
Postat av: Petra larsson

Kul Wilma har likadan pyamas som Rocky!!

2010-04-13 @ 16:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0