Backaplan och IKEA

Igår var inte på Öppna Förskolan Wilma och jag, vi har ju vart lite dåliga, ont i halsen och förkylda och vem vet vad man kan smittas av på öppna förskolan, nu vill jag ha värme (den har kommit) resten av året :) så att allt man drabbats av denna vinter är ett minne blott (halsont, hosta, feber, förkylning kan fortsätta hur länge som helst). För att komma till det vi gjorde och inte babbla om sjukdomar så träffade vi moster Louice på backaplan, vi gick först till Happy Land för att köpa insektrskydd och solskydd till Wilma (man kan ha den på bilbarnstolen och på vagnen lite överallt perfekt att ha). Sen gick vi till cubus där hittade jag två Pashmina Sjalar köpte en svart och en blå riktigt fräscha och våriga! Sen satte vi oss på ett nytt cafe där gamla Gallerix låg innan! Sen var Louice tvungen att åka till skolan! Då styrde vi vagnen mot sängjätten för att kika in en huvudgavel till vår nya säng, Mattias mötte upp oss där! Den vi var så säkra på att vi ville ha kändes inte alls rätt igår, så vi hittade en annan som hade lite mer "Marinkänsla" älskar det temat! Så vi gick ut från affären utan att ha beställt en gavel får fundera lite till. 
Efter det åkte vi till GDS och bytte till sommardäck, vilken känsla det är när man rullar ut med sommardäck. 
Sen blev det en tripp till IKEA för att kolla in PAX garderobssystem. Vi gjorde en skiss med en säljare och nu vet vi hur vi ska ha det! Stommarna var slut men hoppas på att de finns på måndag när vi ska hämta dem! 

Om några timmar ska jag bege mig till jobbet för att jobba! Mattias kommer hem 12.30, då byts vi av så att jag kan jobba och han kan vara hemma med Wilma! Har ju jobbat några ggr innan men då har Wilma vart med på jobbet, undra hur det känns nu. Bara att vänja sig antar jag, för om några månader kommer det vara ombytta roller här hemma. Jag kommer jobba medans Mattias är pappaledig! Det är något jag tycker alla pappor borde vara, pappalediga med sina barn. Det är ju nu man lär känna sina barn och banden man skapar med dem nu det är de som sitter i resten av livet!

Nej, nu är det dags att fixa iordning sig!

Kram på er och ha en underbar helg i vårsolen!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad tyckte du om cafét? Det är min bästa kompis pojkvän och hans föräldrar som har det så vi har varit där och kikat en del när det byggdes men jag har inte sett det när det är färdigt än =)



Hur ser det ut för er annars? Lust att ses nån dag? är så nyfiken på ert hus och att få se wilma igen! =)

kram

2010-04-16 @ 13:18:23
URL: http://calidore.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det var riktigt fräscht cafét, det behövdes verkligen på Backaplan! Känns som att det kommer gå jättebra för dem! Vad kul att ni känner dem! Vi kan på eftermiddagarna eller nån helg! Nån dag som passar er? Kram

2010-04-17 @ 10:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0