Jobba!

Pratade nyss med min kollega, hon frågade om jag hade lust att jobba för henne på fredag! Den arbetsnarkoman man är så säger jag självklart ja! Det hade ju inte funkat att ha med Wilma som det gjorde en annan gång när jag jobbade! Då sov hon hela tiden i bilbarnstolen, nu är hon vaken när man kör bil och på dagarna! Men som tur är så jobbar Mattias från 04.00 till 12.00 på fredag, så jag kan jobba mellan 13-17! Undrar hur många kund och artikel nummer man kommer ihåg! Man brukar ju komma ihåg de mesta men det har gått nästan 7 månader sen jag jobbade! Men det ska bli kul och komma in o gästspela lite och prata med personalen och kunderna! Nu kom jag att tänka på att det bara är 5 månader kvar av min mammaledighet! Sen är det Mattias som tar över i 4 månader! Om dessa 7  månader gått fort så kan man ju bara föreställa sig hur fort 5 månader kommer gå! Man får njuta av varje dag!

Mamma kommer förbi efter jobbet och ska ta en promenad med Wilma hem till dem sen ska de leka och busa hemma hos sig, så Mattias & jag kan fixa och dona här hemma! Sängarna kom ju igår, så vi ska ta och städa sovrummet och få ihop sängarna! Sen ska vi få upp lite gardinstänger så man kan börja inreda lite i rummen! Längtar! Det bästa som finns! Igår fick vi upp gardinstång och rullgardin i sovrummet! Så det tar sig sakta men säkert! Nu är klädkammaren klar också, det enda som saknas är garderoberna som ska inhandlas på IKEA nästa vecka! Sen är det mest att få upp lite på väggarna och inreda som sagt! Sen finns ju självklart tusen saker till att renovera! Men det är sånt vi kommer vänta lite med!

Idag blev det morot & potatis & banan till Lunch till Wilma! Nu ligger hon och sover middag! Hon har gått och blivit förkyld hon också! Men hon är lika pigg och glad för det!

Nu ska jag ta och greja lite här hemma! Man får passa på när Sötnosen sover!

XOXO

 

Kommentarer
Postat av: mormor o Mamma.

Tack för att jag fick passa Wilma idag,vi var ute i det fina vårvädret,sedan var det dax för vällingstund,lek o bus,vi har haft det så trevligt så det vill jag göra om snart igen,puss o kram på er alla tre.

2010-04-14 @ 20:20:27
Postat av: Wilma

Alltid lika kul när du passar mig mormor, längtar redan till nästa gång, och till tisdag när vi ska till liseberg o busa med kaninerna! Puss

2010-04-14 @ 20:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0