Rutiner är härligt

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade bloggen. Förlåt mig och jag hoppas ni har överseende med detta mina trogna läsare!

Det har hänt en del sen sist! Vi har vart på modellfotografering med Louice och Micael och självklart var Wilma med också, det blev en hel del bra bilder! Tack för en härlig dag tillsammans! Det kan hända att jag nämnt det tidigare i bloggen!

Sen har jag ju jobbat en del! På ett sätt är det riktigt kul att komma tillbaka till jobbet och jobba och göra något annat på dagarna, samtidigt som det är helt underbart att vara hemma med Wilma på dagarna och se henne utvecklas och höra henne skratta se henne krypa runt, busa med henne! Ja allt det som hör till! Det är först när man kommer hem efter jobbet som man förstår hur mycket man verkligen saknat henne på dagarna! När Wilma och Mattias öppnar dörren och man hör hennes söta goa underbara skratt och leende, det går inte att beskriva den känslan man får som mamma då! Tack för att du finns och förgyller våra dagar Wilma! Du är underbar och bäst du är helt enkelt våra liv!

I tisdags började babysimmet igen härligt att det satt igång igen! Wilma älskar ju vatten vår lilla delfin, dock var hon inte lika förtjust i simningen i tísdags, det har ju vart uppehåll hela sommaren så vi hoppas på att det var därför, och tar helt enkelt nya tag på tisdag!

Igår hade vi en härlig dag vi åkte hem till Louice och myste med henne, vi lagade mat tortellini och pastasås, mums! Sen busade vi med Wilma, sen fick Louice även sålt sitt skrivbord! Kan tänka mig att det var skönt att bli av med den! Sen åkte vi hem till oss efter mycket om och men så kom vi hem! 52:an kom inte så vi hoppade på 142an och trodde att den skulle stanna i backa men den tog oss till kärra istället! Så Mattias fick hämta oss där! Mamma satt ute på vår altan och frös i blåsten! Stackare! Förlåt! Sen fikade vi och myste allihopa! Sen kom pappa och hämtade mamma o Louice! Tack för en underbar dag tillsamman!

Idag var det äntligen dags för öppna förskolan efter ett långt uppehåll för vår del! Men det var riktigt kul att vara tillbaka! Wilma älskar ju verkligen andra människor och barn så hon njöt som bara den! Sen gick vi hem till mormor och tog en promenad till torget sen lagade vi middag makrill, potatis och spenat! Mums! Tack för en härlig dag mormor!

Riktigt skönt att komma in i rutiner igen! I måndags var det 6 veckor tills jag skulle börja heltid nu är det 5 veckor kvar, fattar inte vart veckorna o dagarna tar vägen! Nu ska jag verkligen njuta och busa och ta till vara på varje sekund av dessa 5 veckor som jag har kvar av min mammaledighet!
Snart är det dags att söka dagis till Skruttan som inte är så liten längre!

Vet ni vad som hänt, en ganska stor grej i våran familj, Wilma har börjat lägga sig mellan halv åtta och åtta på kvällarna! Helt otroligt det gick över en dag så hade hon helt nya sovrutiner, nu sover hon 1 gång på dagen! Sen sover hon från 19.30 till 07.30! Känns underbart att äntligen fått rutin på hennes sömn!

Här kommer lite bilder från modellfamiljen;)

 

 

 






Kommentarer
Postat av: Louice

Vackra vackra supervackra bilder!

Tack för mysiga dagar ihop med er! DEt är alltid lika kul, trevligt och mysigt att umgås med er! Älskar er! PUSS

2010-08-26 @ 22:05:42
Postat av: Emelie

Vilka fina kort!! =)

2010-08-27 @ 09:53:15
URL: http://calidore.blogg.se/
Postat av: MAMMA O MORMOR



Trevligt att läsa din blogg,vilka fina kort,på lilla familjen,puss o kram.

2010-08-30 @ 16:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0