Städat Städat och Städat

Imorse så vaknade jag av att Wilma satt upp i sin säng och lekte med sin favoritboll och pratade med sig själv! Finns inget mer underbart än att vakna till det! 
Efter det blev det grötfrukost, sen lek och bus för fulla muggar! Sen tog jag avtryck på Wilmas händer och fötter har tänkt att göra det sen hon föddes! Men bättre sent än aldrig! Har en plan att jag ska tatuera in ev hennes hand och fotavtryck, har inte riktigt bestämt mig än, det kommer bli en tatuering som har med Wilma att göra i alla fall! Är lite sugen på att tatuera in Wilmas namn med något snyggt typsnitt! Vi får se vad det blir för något! Frågan är bara var man ska ha tatueringen!
Har ni några bra tips på var och vad man kan tatuera så får ni gärna berätta det! 

Sen somnade Wilma hon sov i en timme, då hann jag med att städa tvättstugan och gästtoaletten! Sen kom pappa när vi åt lunch och hämtade Wilma för att bege sig till landet! Vi vinkade av dem och Wilma var glad som alltid när hon träffar mormor och morfar! Pratade med mamma vid 20.30 och då sov Wilma, hon hade somnat i morfars famn. Hur lyckas ni få henne att somna så tidigt? Fattar det inte! Vi får verkligen ta tag i det här med Wilmas sovtider här hemma! Ibland somnar hon vid 23,00! Ni får förklara hur ni gör!

När de hade åkt så fortsatte jag städandet jag städade under trappan och tog ner Wilmas skötbord! Så nu har vi en madrass i badrummet som vi ska ha som skötbord! Nu är hon såpass rörlig när hon ligger på skötbordet och det räcker ju att man vänder bort blicken så är olyckan framme och det får ju bara inte hända, så det säkra före det osäkra har vi som motto i vårt hem;) Sen blev det köket som fick sig en rengöring! Därefter datarummet som nästan är klart! Bara lite böcker som ska upp ur kartonger och några kartonger som ska upp i Wilmas rum (har det som förvaringsrum just nu) vi får se när vår lilla skrutt får eget rum! Snart hoppas jag,vill verkligen börja inreda hennes rum har en hel del ideér för hennes rum! Älskar verkligen att inreda! Kanske skulle man bli inredare!

Imorgon ska Mattias och jag ut och äta och på bio, det var inte igår vi var på restaurang och bio, kommer inte ens ihåg vilket film vi såg på bio sist! Men jag minns att vi var på bio när jag var höggravid (tror jag i alla fall) vi har inte bestämt vilken film vi ska se "För Kärleken" "Beck" är ju lite sugen på "SATC2" men tror inte jag får igenom det förslaget!

Wilma ska vara med mormor o morfar till tisdag kanske längre, Mattias behöver hjälp på jobbet i veckan också, så vi får se om jag ska in och jobba där lite också! Får se hur länge vi kan vara utan Wilma! Saknar henne redan! Men det känns så oerhört bra att det funkar så bra att lämna henne till mormor o morfar! Det känns så tryggt, de har så god hand om henne! Ni är guld värda!

Idag åkte Louice och Micael till Kroatien, vad jag saknar det landet! Fick ett sms de hade 30 grader i skuggan och 27 grader i vattnet!
Hoppas innerligt att ni får en underbar semester!

Kroatien nästa år kommer vi! Längtar!

Nu ska jag hoppa i säng så jag orkar med att städa övervåningen imorgon!

Puss O Kram O Massa Kärlek till er!


Bus i Sandlådan hos Gammelmormor!


Kommentarer
Postat av: Elenor

Gud va duktig du är som hinner med o städa. Skulle vara "skönt" att ha barnvakt till Neila en hel dag eller helg så man hann komma ifatt och bara mysa med gubben.



Det ska bli så himla skoj att ses igen.

Kramar Elenor o Neila

2010-07-18 @ 09:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0