Nya rutiner??

Igår var vi på babysim hela familjen, efter det bestämde vi oss för att gå i stan, var evigheter sen vi var i stan alla 3, har nog inte hänt sen Wilma kom om man inte räknar med någon enstaka gång man vart inne en snabbis, efter att vi strosat runt i stan gick vi och åt mat på Jensen´s beefhouse, kan inte påstå att vi var supernöjda, maten var torr! Men men vi var ute och åt med vår lilla sötnos första gången och hon var lika underbar som hon brukar vara, hon fick egen stol och skulle roffa åt sig allt som fanns på bordet, vilket är underbart att se!
Sen åkte vi hem och fortsatte med familjemys till det var dags att hoppa i säng!

Denna vecka jobbar Mattias kväll idag och imorgon, vi åt frukost ihop, vilket var riktigt mysigt. Sen stoppade jag i 2 maskiner tvätt, efter det kände jag bara för att ta mig ut, pälsade på Wilma och mig, när jag öppnade dörren upptäcker jag hur det bara vräker ner ute, men lite regn har ingen dött av! Så vi satte oss i bilen och tog en sväng till backaplan, köpte lite purer till Wilma så att hennes mage förhoppningsvis ska komma igång! Håller tummarna! Första gången jag köpte färdig pure, det finns en djungel av barnmat kan jag säga, märke, smak, ålder,,,,,!!!!
Wilma somnade lite i bilen, sen var hon vaken hela tiden och även när vi kom hem, hon ligger och sover nu, fel tid egentligen, hoppas inte rutinerna blir förvrängda nu bara!

På fredag beger vi oss till landet för påskfirande med hela familjen: mamma, pappa, Louice, Micael, Wilma, Mattias och jag. Är så glad att det löste sig så att vi kan vara på landet, blir lite problematiskt utan vatten! Har alltid varit på landet till påsk förutom ett år då det var snökaos eller något i den stilen! Påsk på landet ska det vara;)

Imorgon blir det öppna förskolan, där har de påsklunch, efter det tar vi en promenad till mormor!
Har blivit en bra vana att torsdagarna ser ut så, först öppna förskolan och sen mys med mormor. Alltid lika kul att träffas och prata och mysa!

Nu ska jag kika på sötnosen när hon sover! På ett sätt är det skönt när hon sover så man får gjort lite, men samtidiigt så saknar man henne så, vill mysa med henne hela tiden!
Har redan varit mammaledig ett halvår, om ett halvår är det dags att återgå till jobbet. Vågar inte ens fundera på hur mycket jag kommer sakna vår skatt på dagarna! Men det är ett helt halvår kvar, som ioch för sig kommer gå otroligt fort, men man får tänka positivt;) sen kommer hon ju ha Mattias hemma på dagarna som hon kan busa med och sen blir det bus med mamma på kvällarna;)

Glad Påsk på er alla!

Puss 


Kommentarer
Postat av: mormor o Mamma.

Vad fint du skriver älskade Johanna,vet du hur mycket jag älskar dig o din fina familj,självklart ska vi fira PÅSK på landet,och nu när vi får vatten från grannen ,det ska bli så mysigt,har precis tagit ut potatisgratängen ur ugnen som vi ska ha på påskafton,VÄLKOMMNA TILL LANDET FAMILJEN JOHANSSON LÖFGREN;PUSS O KRAM,FRÅN MAMMA EWA!!!!!

2010-03-31 @ 20:58:35
Postat av: Mamma Johanna

Tack för i påsk älskade mamma pappa, mormor morfar, svärmor svärfar! Ni är underbara! Puss Älskar er!

2010-04-09 @ 21:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0