Skogomebor i snart 2 veckor!

Herregud vad tiden går fort imorgon har vi bott i Skogome i 2 veckor! På ett sätt känns det som man bott här mycket längre! Vi trivs verkligen hur bra som helst, grannarna är trevliga & hjälpsamma! Det allra bästa är ju att det känns tryggt att Wilma kommer växa upp här! Det är det man prioriterar nu.

Vi har verkligen kommit in i härliga rutiner Wilma & jag, vi går upp mellan 7-8 på morgnarna, äter frukost, sen tar vi en promenad. På tisdagar har vi babysim och på torsdagar så tar vi bussen till vågmästareplatsen för att busa och leka och sjunga på öppna förskolan! På fredagar har de öppna förskolan här i Backa. Det har vi planer på att testa på också! Så kul att träffa andra mammor och barn och få prata av sig lite! Det blir ju lite annat prat än när man träffar kompisar som inte har barn än!

Idag är det fredag, älskar fredagar även fast det är som vilken veckodag som helst, men det känns i luften att helgen är på intågande! Även fast Mattias jobbar lördagar så är det ändå nåt speciellt med fredagar! Det betyder helg helt enkelt!

Idag tog Wilma och jag en promenad till mammas jobb, som ligger 5 minuter från vårt hus;). För att hämta min mössa och usb minne som jag glömde när vi bodde hos dem! Alltid lika kul att träffa dig mormor/mamma!

Imorgon ska vi till ett par kompisar i borås som har en son som fyller 2 i helgen, då blir det kalas! Grattis Axel!

På söndag ska vi träffa moster Louice! Längtar redan! Alltid lika mysigt att träffas! Annars blir det stök här i huset och målet är att bli klar med rummet intill köket även att få lite mer ordning här hemma bland kartonger m.m.

Nu ska vi snart äta lunch, det blir morotspure för Wilma och köttfärslimpa för mig som jag fick av mamma! TACK!

Trevlig helg på er i vårsolen!
Puss & Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0