Vinter

Dålig uppdatering här på bloggen! Känns som att jag bloggade som bara den när jag var mammaledig till skillnad från nu;) När man kommer hem efter jobbet så blir det mys och bus med Wilma, sen middag, sen mys, sen välling, sen godnattdaga, sen somnar skruttan! Efter det blir det till att fixa iordning här hemma, sen mys med Mattias, sen sängen, ja så håller det på 5 dagar i veckan hemma hos hos oss! Inte många timmar man hinner umgås med mina älsklingar. Men det tar vi igen på helgen!
Har redan jobbat 3 veckor. Tiden går! På söndag är det 2 månader kvar till julafton, kan inte fatta det, jag tror fortfarande att det är sommar, detta året var ingen höjdare vad gäller sommar, vad kan vi ha haft 2 veckor som var fina, resten uselt! Ibland undrar jag hur man pallar att bo i Sverige, max 1 månad fint väder på sommaren, då pratar vi max, sen 11 månader med regn, rusk, blåst, kyla. Jag älskar vintern, men då får det vara riktig vinter som förra året, inte slask och plusgrader! Men det är allt bra att bo i Sverige ändå! Längtar tills vi kan börja åka upp till fjällen och åka skidor, när Wilma är äldre blir det garanterat 1 vecka per år i fjällen, med Skidor, pister, utförsåkning & stuga! Hur gamla ska barn vara innan man lär dem åka skidor? Vad tycker ni?

Vilket inlägg, blir en hel del blandad skrivning idag!

Imorgon ska vi ta en tur till stan, måste hämta ett par jeans som jag lagt upp, sen blir det en tripp till Allum, måste köpa mössa till Wilma, funderar även på ett par skor till henne, lite kallt med bara mockasiner, hon sitter ju i sin varma o goa åkpåse, men fötterna blir ändå kalla, så det är nog dags för ett par skor till vår stora tjej! Hon börjar nog knata vilken dag som helst!

På söndag kommer mormor, morfar, moster, gammelmormor, micael hit på middag! Världens bästa mamma & mormor fyller år, så det blir kalas här hos oss!
Kommer inte avslöja vad vi ska äta, men jag hoppas att det går hem! Grattis i förskott världens bästa mamma & mormor! Älskar dig!

Nu ska jag fortsätta rensa trattkantareller som vi fick från våra grannar i veckan! Sen blir det sängen för min del!


Ta hand om er!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0