Gammelmormor & Jobbet

Idag vaknade vi kl 07.00 eller Wilma vaknade då och det betyder att även jag vaknar ;) Då brukar jag lägga Wilma i våran goa dubbelsäng, så har vi morgonmys i sängen! Ligger och bara myser under täcket! Tror att det är väldigt viktigt att mysa & kramas & ge kärlek riktigt mycket, för alla är det viktigt men framför allt för små barn, tror att de utvecklar en trygghet & självförtroende & självkänsla som man inte annars får! Därför försöker vi ge så mycket kärlek till Wilma i överflöd säkert, (kan man ge för mycket kärlek?) mittt svar är NEJ, men kan man göra något annat, tror att alla föräldrar gör det till sina barn! Min syster och jag har fått så mycket kärlek och får det än av våra underbara föräldrar, därför är det viktigt för mig att ge det till Wilma också, det kommer naturligt! Mitt mål är att vara en lika underbar förälder som mina föräldrar är till oss, som ställer upp på sina barn i vått och torrt allt ifrån att hämta och lämna vart sitt barn nu ska (träning, konsert, m.m.) till att hjälpa till i första lyan!! Ni förstår vad jag menar! Åhh, vad jag kommer sakna våra morgonstunder när jag börjar jobba, kommer givetvis sakna allt annat också men just morgonen är speciell!

Efter det så var det sags att äta gröt, sen gjorde vi orss iordning!
För att bege oss till bussen och åka och hälsa på på jobbet! Vi var där lite mer än en timme, sen åkte vi hem till gammelmormor, sen kom Mattias och hämtade oss! Sen åkte jag och handlade lite!

Nu ligger mina två älskling och sussar sött medan jag sitter här och fördriver tiden!

Måste berätta vad som hände igår eller inte hände rättare sagt!

De skulle komma till oss och installera Canal Digital och parabolen igår! Vi åkte hem extra tidigt för att hinna hem till de som skulle komma! De skulle komma mellan 14-16, när klockan närmar sig 15.45 så ringer jag runt för att höra vart de tagit vägen! Efter många samtal får jag äntligen tag på de som ska komma och installera paketet, då säger han att de inte har oss inbokade igår utan på söndag den 19:e, det är ju konstigt säger han för vi har stängt på söndagar! Nehe har ni det, det fatta ju till och med jag att de inte kommer ut och installerar parabol en söndag! Även fast vi lever på 2000 talet! Sen kommer den härliga kommentaren att:

- Jag känner ingen skyldighet i detta, det är ju butiken som gjort fel!

Kan man vara mer serviceminded?

Istället för att säga förlåt eller vad som helst så säger han det! Skylla ifrån sig är det sämsta man kan göra mot en kund! Jag som kund vill väl inte höra att han inte tar på sig skulden, jag vill höra medkänslighet och att vi fixar detta så fort vi kan! För mig hade det vart självklart att komma ut dagen efter, men nej inte ens det kunde de erbjuda utan vi får vänta hela helgen så på måndag kommer de! Om de inte dyker upp då så kommer de allt få sig en läxa i vad service och kundbemötande är! För ärligt talat så fattar jag inte vad han gör i servicebranschen över huvud taget!

Herregud vilket flummigt inlägg var bara tvungen att skriva av mig lite!

Det betyder ytterligare en helg utan TV! Vi måste ha slagit rekordet att vara utan TV längst!

Nej nu ska jag hoppa i säng! Helgen är fullbokad med roliga saker som händer! Uppdaterar mer om det efter helgen!

Glöm inte att Fånga Dagen mina kära läsare!

Kärlek till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0