Nedräkningen har börjat

Tro det eller ej, ni behöver inte tro på det för det gör inte jag nämligen att jag varit hemma ett helt år, nu på fredag var det exakt ett år sen jag gick på mammaledighet! Jag hann vara hemma 5 dagar innan vår lilla skrutt tittade ut och sa Hej till världen! Jag minns det som igår! Ett minne som jag ofta tänker på det var en av de häftigaste saker som hänt i mitt liv! Jag hade ju planerat att gå över tiden 2-3 veckor som man brukar göra med första barnet, jag behövde inte ens vänta till det beräknade datumet utan Wilma ville ut 2 dagar tidigare! Vilka minnen och känslor som rusar i min kropp när man tänker på det!
Nu är det alltså 18 dagar kvar till jag börjar jobba! Jag har inte riktigt fattat det än! Kommer nog inte göra det förrän jag sitter på jobbet den 4 oktober och loggar in på datorn!

Idag har vi haft en underbar dag! Vi började med att äta grötfrukost som alla andra dagar! Sen gjorde vi oss iordning och promenerade till bussen som tog oss in till stan! Där passade jag på att förtidsrösta hur smidigt som helst, hade inte mitt röstkort med mig så de skrev ut ett nytt! Sen gick jag in i ett bås och röstade för tredje gången i mitt liv! Känns så himla rätt att rösta på det partiet jag röstade på! Efter det åkte vi vidare till Wilmas kompis Neila och min kompis Elenor! Där har vi haft en underbar dag men lek och bus gulaschsoppa & ostkaka! Trot att både Neila och Wilma inte var på sina bästa humör så hade vi trevligt! De sov om varandra och var allmänt gnälliga! Innan vi skulle åka så började de leka med varandra! Elenor och jag har pratat i ett som vanligt! Så härligt att träffa er och umgås med er! Vi är så glada att vi träffade er på simmet! Ses snart igen! Tack för en härlig dag!

Efter det kom Mattias och hämtade oss för att åka hem till oss! När vi precis hade kommit hem ringde Malin på dörren och vi har haft en härlig kväll tillsammans! Jag gjorde lax & spenat paj som vi åt! Sen var Wilma lite gnällig på kvällen men efter vällingflaskan så somnade hon gott vid 19.00 tiden! Sen satt Malin och jag och umgicks och hade det riktigt mysigt! Tack för en härlig kväll vännen! Får vi göra om snart igen! Ses imorgon redan!

Imorgon är en stor dag för oss då får vi TV kanaler att titta på JIPPIE!
Sen blir det öppna förskolan som vanligt på torsdagar för lek, bus och sång! Efter det går vi och hälsar på gammelmormor som vanligt alltid lika kul!

Ta hand om er alla där ute!
Glöm inte att ge Kärlek till de ni tycker om!

Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0